Elephantastic

16 juni 2015 - Kasane, Botswana

Dit is voorlopig onze laatste dagelijkse update, vanaf morgen zijn we een paar dagen offline want dan gaan we echt de bush in. Vandaag mochten we uitslapen, na ons ontbijt stonden we om 08:30 paraat om onze 4x4 te inspecteren. Alles is compleet, we kunnen op pad. Eerste stop is Sedudu gate waar we de park permits voor de komende drie dagen halen. Daarna boodschappen gedaan voor de komende dagen en heerlijk geluncht bij de Curry shop. Volgende stop was de wildlife sanctuary. Hier worden gewonde dieren opgevangen en opgelapt en als het kan weer uitgezet. Helaas kunnen ze niet allemaal weer terug de natuur in maar daardoor hadden we de kans om Ethel het aardvarken (zeldzaam in Botswana) te ontmoeten. Wat een leuk dier. Toen was het tijd om naar onze eerste camping te rijden. Meteen een goed stuk mul zand om de 4x4 doorheen te sturen, een voorproefje voor wat gaat komen zeg maar. Deze camping is nog glamping! Luxe met een eigen douche en wc blok en warm water. Zo kunnen we langzaam wennen. Maar het mooiste van deze plek zijn de olifanten. Prachtig uitzicht vanuit de ondergrondse bunker op de poel waar ze in grote aantallen komen drinken. Een geweldig schouwspel. We genieten. Dit stuk schrijven we vanaf het terras met een drankje en nog steeds de olifanten vlakbij. Straks eens onze mobiele keuken uitproberen en voor het eerst slapen in de tent. Morgen is het weer heel vroeg dag. We gaan morgen een flink stuk rijden. De komende drie dagen camperen we in Chobe en Moremi national park.

1. Jeanne Wessels:
    16 juni 2015
    Prachtig om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen ! En mooie reis gewenst met de jeep de bush bush in.
  2. Inez:
    17 juni 2015
    Fantastisch om jullie avontuur zo te kunnen volgen. Geniet ervan!
  3. Yvonne:
    17 juni 2015
    Wat een belevenis!!!!! Heerlijk! Geniet ervan en veel succes met de 4x4, maar jullie zijn inmiddels ervaren, heb ik begrepen:)
  4. Joyce:
    So far so good!
    Geniet van de bushtrip!
  5. Esther:
    19 juni 2015
    Dag lieve, stoere dames,
    Wij genieten zo van jullie verhalen. Voor ons fijn om te lezen en om te weten dat jullie het ultieme verhaal aan het meemaken zijn. De tijgers thuis gaan inmiddels ook goed. Imko is heel blij, ondanks dat hij enigszins allergisch blijkt te zijn. Hopelijk gaat het niet te snel voorbij voor jullie. Geniet! Groetjes van ons.