Going on a lion hunt.....

15 juni 2015 - Kasane, Botswana

Onze eerste safaridag en wow wat n dag! Om 06:15 werden we opgehaald door Jeanine van Pangolin Photo Safari voor onze ochtendsafari in een hele grote truck extra hoog speciaal voor de photo safari. We zijn de enige gasten en de camera's met 500 mm telelens worden aan ons uitgedeeld. Het is best koud maar gelukkig hebben ze heerlijke fleeceponcho's meegenomen. Eenmaal in het park spotten we al snel onze eerste giraffes en beginnen we met fotograferen. Ineens zegt de chauffeur dat hij een vers leeuwenspoor heeft gevonden. We besluiten er achter aan te gaan. Helaas dit spoor loopt dood, maar al snel krijgen we bericht over een andere plek. Aan de overkant van de rivier zitten 3 welpjes met hun moeder. Er komt een onhandig wrattenzwijn aan, hij lijkt de leeuwen op te merken en terug te lopen, maar loopt vervolgens toch recht op de leeuwen af. Pumba ga nou niet die kant op...... hij wordt al snel achterna gezeten. Gelukkig rent hij erg hard, de welpjes doen een poging maar alles loopt goed af voor Pumba. Prachtige actie en mooie actie foto's! We bleven nog staan om te kijken of de leeuwen naar onze kant van de rivier zouden komen, dus tijd voor een kopje koffie. We hebben onze koffie nog nauwelijks op of we begrijpen van de chauffeur dat er nog een plek is waar leeuwen zitten. Hij racet ons er door het mulle zand naar toe en wat blijkt er zit een groot mannetje met n paar leeuwinnen en een hele oude zieke leeuw. Ze hebben hun buiken vol gegeten van een olifant, die zien we ook liggen. Leeuwen jagen niet op olifanten dus die is waarschijnlijk een natuurlijke dood gestorven. Gieren wachten op hun beurt in een boom. En dan komen de olifanten. Het blijkt dat leeuwen en olifanten elkaar niet zo mogen. De leeuwen gaan weg en laten de olifanten bij de poel. En dan is het tijd om terug te gaan naar de guesthouse voor ontbijt en siesta. En o ja de laatste koffer arriveert! Whoohoo schone kleren en lenzen! Om 15:00 worden we weer door Jeanine van Pangolin opgehaald, dit keer voor de sunset river photo cruise. Ook de boot is speciaal voor het fotograferen ingericht. Prachtige vogels waaronder zeldzame sightings van kuikens en een nest met eieren. En dan up close and personal met een krokodil, Joyce blijft op veilige afstand zitten, de anderen liggen meteen op hun buik in de boot om de mooie lichtval in zijn oog vast te kunnen leggen. Spectaculair. We varen verder en wat een geluk, alweer leeuwen! We begrijpen van de gids dat het niet vaak gebeurt dat ze vanaf de boot leeuwen zien. Alsof dat nog niet genoeg is zien we vervolgens een kudde olifanten de rivier over zwemmen, een adembenemend schouwspel in de rode avondzon. Kan dit nog overtroffen worden? Nu voorbereiden voor morgen, onze eigen 4x4 auto komt morgen, dan gaan we zelf op pad. Kijken of we vandaag bush eyes hebben gekweekt en de komende dagen zelf de dieren ook zo goed kunnen spotten. We gaan de bush bush in , hopelijk morgen nog kans op n update, maar anders zijn we een paar dagen uit de lucht.

1. Patricia:
    15 juni 2015
    Wow wat een geluk met al dat wild zeg! En de koffer gelukkig terecht. Hoop dat jullie alles straks nog mooi vinden, nu al zo verwend door Afrika. XX
  2. KA:
    15 juni 2015
    lieve stoere dames, Veel dank! wat hebben jullie al twee fantastische dagen achter de rug! En nu zelfs alle bagage aangekomen, wel heel fijn! Morgen wordt het dan echt spannend met jullie eigen 4x4, en alles zelf doen, veel succes hiermee!
    Het is allemaal ongelooflijk, dit alles zo mee te maken! Genieten maar en live it up Liefs XX KA
  3. Marjolein:
    16 juni 2015
    Zouden we dezelfde dode olifant hebben gezien?
  4. Peter:
    16 juni 2015
    oPrima verhalen !!!
    Ik herken de opwinding voor elk dier dat jullie zien. De plastic regenjassen hebben vast maar een beetje geholpen bij de waterval. Wij waren in ider geval ook onder de jasjes zeer droog. Wat? geen bungy jumpen van de brug???
  5. Judith:
    20 juni 2015
    Klinkt allemaal erg spectaculair!