Proefsafari

9 juni 2015 - Nederweert, Nederland

Ja en dan ga je ineens naar Botswana, kamperen, daktenten, en een 4x4 auto. "Wie heeft er eigenlijk wel eens off road gereden?" "Uuuhh een beetje maar niet vaak was t antwoord van een paar van ons." "En wie heeft er wel eens een auto band verwisseld?" Nou ooit eens tijdens een vrijgezellenfeestje, was de activiteit auto monteur spelen voor vrouwen, maar ja de laatste keer dat ik een lekke band had was er een vriendelijke meneer die in no time dat thuiskomertje eronder gezet had. Wij waren vooral druk met al onze shoppingbags in en uit de auto te halen om überhaupt bij t reservewiel te kunnen komen.

Maar gelukkig hebben we allemaal veel gereisd en genoeg common sense om te beseffen dat het verstandig was om weer eens off road te gaan rijden. En in het kader van de voorpret was het al gauw duidelijk dat we dan ook naar de Beekse Bergen zouden gaan om te oefenen met onze nieuwe camera's. Zo gezegd zo gedaan, 8 en 9 mei zijn we op proefsafari geweest!

Op vrijdagmiddag, de eerste zomerse dag van het jaar naar de Beekse Bergen. Superleuk om weer eens te zijn. 's Avonds in een hotel neergestreken en na t zwemmen (ja ik train voor de Amsterdam City Swim in september en Emma voor een tocht op t meer van Lugano in augustus) een gezellige borrel a la Joyce en aansluitend asperges for diner.

Op zaterdag was t dan zover. Off road 4x4 training via imakluk.nl. Twee 4x4 auto's staan op ons te wachten. En we gaan direct aan de slag op t eerste zandpad wat we tegen komen. We leren kijken, sturen, inschatten en ingraven. Ja natuurlijk kwamen we vast te zitten in de modder, en ja we zijn er ook weer uitgekomen. En we kwamen nog wat omgevallen bomen tegen die we van het pad moesten verwijderen. Emma is zeer handig met een bijl en zaag weten we nu. Een hele gezellige dag en een aanrader als voorbereiding voor zo een reis.

We hebben alle vier goed kunnen oefenen en hebben er erg veel zin in om dit binnenkort in de praktijk te gaan brengen. t Aftellen is nu echt begonnen

PS zie ook de video sectie voor bewegende beelden van onze proefsafari!

ProefsafariProefsafariProefsafariProefsafari

1. Jeanne Wessels:
    11 juni 2015
    Het wordt een prachtige reis lijkt me